ASICS, het sportprestatiemerk, kondigt de lancering aan van haar wereldwijde advertentiecampagne 2015: ‘It’s a big world. Go run it.’

De creatieve campagne is ontworpen om sporters van alle leeftijden en met alle mogelijkheden te inspireren hun grenzen te verleggen, nieuw gebied te verkennen en de vele variaties op hardlopen te ontdekken.


‘It’s a big world. Go run it.’ bestaat uit een stimulerende TV commercial  die wereldwijd wordt uitgezonden tijdens vooraanstaande sportevenementen. Daarnaast wordt een digitale versie van 90 seconden uitgezonden en zijn er gedrukte, buiten-, online en winkelversies, evenals fysieke versies tijdens marathons overal ter wereld. De campagne voor 2015 is de meest ambitieuze van ASICS tot dusver.    


In de TV commercial komen hardlopers voor van alle leeftijden, met verschillende mogelijkheden en uit allerlei culturen die zichzelf uitdagen op straat, op landweggetjes, bospaden, sneeuw, ijs en in de bergen - waardoor zij de diversiteit van hardlopen en de professionele uitrusting van ASICS laten zien.


De creatieve advertentie begint met één enkele hardloper die een hoorn van een ram vindt in een afgelegen straat. Hij blaast op de hoorn en een alarmerend geluid echoot door de straten. Steeds meer hardlopers vanuit alle uithoeken van de wereld komen de paden op, gaan de woestijn en de bergen in en komen uiteindelijk in groepen samen. Terwijl de grote groep hardlopers zich bewust raakt van de prestatie die ze samen hebben neergezet wanneer ze de voet van een enorme mythische berg bereiken, klinkt het geluid van een andere hoorn en kondigt hun volgende uitdaging aan.


De TV commercial viert als het ware de hardloopgroepen van overal ter wereld, waarbij ASICS hardlopers in alle soorten en maten samenbrengt en aanmoedigt om grenzen te verleggen en doelen te bereiken.


In de TV commercial, die in Nieuw-Zeeland is geschoten, komen allerlei door ASICS gesponsorde sporters voor, waaronder triatleet Gwen Jorgensen (US), 100m & 400m hordeloper en sprinter Queen Harrison (US), 800m hardloper Ryan Martin (US), professionele training- en fitnesssporter Rosario Rios-Aguilar (US) en professionele trailrunners Sissi Cussot (France) en Genis Zapater (Spanje), evenals vele enthousiaste sporters.


Als onderdeel van de campagne worden gedurende het jaar vijftien korte films uitgebracht waarin de door ASICS gesponsorde sporters hun training en dieet bespreken.
Link naar korte films: www.youtube.com/asics


Katsumi Kato, hoofd ASICS Global Marketing: “Onze nieuwe advertentiecampagne betekent voor ons een grote stap in het communiceren van het merk ASICS op wereldniveau. Het zet ASICS neer als vooraanstaand hardloopmerk dat sporters van alle leeftijden en met allerlei mogelijkheden inspireert en helpt hardlopen in al haar vormen te ervaren. Wij zijn van mening dat ‘It's a big World. Go run it.’ allerlei soorten hardlopers zal aanspreken en de sport toch leuk en toegankelijk houdt.”


De merkcampagne voor 2015 is live gegaan op 19 februari 2015. In 2015 zullen tevens een aantal allesomvattende herhalingen van de creatieve advertentie worden uitgebracht, aangepast op elk specialisme van ASICS binnen meerdere sporten. 

Klik hier voor de commercial: It's a big world. Go run it.