ASICS ONTHULT NIEUWE WERELDWIJDE TENNISCAMPAGNE MET TENNISSTER GAEL MONFILS

ASICS lanceert zijn wereldwijde tenniscampagne onder de titel ‘It’s a tough game. Go smash it.’, met tennisster Gaël Monfils in een ongebruikelijke omgeving.

De campagne, die door 180 Amsterdam is gecreëerd, zal tijdens Roland Garros 2015 volop worden getoond.  De inspirerende aanpak sluit helemaal aan op de wereldwijde advertentiecampagne ‘It’s a big world. Go run it.' die  ASICS begin 2015 lanceerde.

In de tennisspecifieke tv-advertentie wordt de wereldwijde merkambassadeur van ASICS, Gaël Monfils, momenteel nr 15 op de ATP wereldranglijst, van de tennisbaan geplukt en in een drukke stad neergezet.

Met een energieke soundtrack op de achtergrond slaan een aantal sluwe tegenstanders van alle kanten op hoge snelheid ballen naar de tennisster. Hoewel hij het tegen meerdere tegenstanders tegelijk moet opnemen, slaat Monfils de ballen met zijn bekende acrobatische volleys en springende smashes keihard terug, en wint hij het uiteindelijk.

Monfils staat bekend om zijn showmanship en zijn extreme atletische capaciteiten. In de advertentie draagt hij GEL-RESOLUTION 6 tennisschoenen, het toppunt van het stabiliteits tennisassortiment van ASICS. In de campagne introduceert ASICS ook de belangrijkste kledingstijlen van de voorjaarstenniscollectie, Athletes Collection, die tijdens Roland Garros voor het eerst door Monfils zal worden gedragen.

 

Gaël Monfils, zegt: "Voor mij heeft het bij tennis altijd om plezier gedraaid. Daarom doet het mij veel genoegen om eens een ander perspectief op tennis te bieden. De video laat zien hoeveel techniek er nodig is en hoe zwaar de productvereisten zijn. 2015 is goed begonnen voor mij, en ik zie uit naar een jaar waarin ik het beste uit mijn tennis kan halen, vooral in mijn favoriete toernooi, Roland Garros, dat binnenkort zal starten."

De advertentie wordt in mei 2015 op de grote tv-zenders en op online kanalen over de hele wereld gelanceerd.  Tijdens Roland Garros wordt het spotje overal uitgezonden, waaronder een grote mediaboost op Eurosport, het paneuropese netwerk dat 59 landen beslaat.

ASICS werd onlangs in de top 3 van de meest felbegeerde sportmerken geplaatst[1], wat de positie van het merk als wereldspeler onder de grote sportmerken bevestigt. Bovendien kan ASICS bogen op stootkracht, want het bedrijf kondigde onlangs jaargroei in de dubbele cijfers aan op gebied van tennisschoenen en -kleding.

In Europa is ASICS al het snelst groeiende merk van tennisschoenen in Duitsland en Italië, en marktleider in Spanje en Frankrijk.[2]

 

It’s a tough game. Go smash it!

 

[1] Ipsos: Global Brand Tracking, H2-2014, consumentenonderzoek merkwaarde in Europa: Duitsland, Italië, Frankrijk, het VK, Spanje, Zweden, Nederland.

[2]NPD Sports Tracking Europe: PoS, Jan-Dec 2014 versus Jan-Dec 2013, Adult Tennis Footwear.